سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توضیح هاوینگ بیت کوین و تمام چیزی که باید درباره آن بدانید

?

 ?

دنیای ارزهای دیجیتال بسیار پیچیده و گمراه کننده است. در نتیجه افرادی که به‌تازگی وارد این فضا می‌شوند ممکن است به‌سرعت ضرر کنند و سرمایه خود را از دست دهند.

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال ابتدا بهتر است آموزش‌های لازم در رابطه با ارزهای دیجیتال، صرافی‌ها و پدیده‌های رایج در این بازار آشنا شوید.

از طرفی آموزشات تمام اساتید ارز دیجیتال به‌صورت کاربردی نخواهد بود و تمامی نکات ضروری در آن‌ها گفته نمی‌شود. اگر بیوگرافی امید فدوی را بررسی کنید بررسی کنید متوجه خواهید شد یکی از اساتید برتر در زمینه آموزش ارز دیجیتال است که با مراجعه به سایت او می‌توانید اطلاعات زیادی در این زمینه به دست آورد.

با استفاده از مطالب آموزشی که در دوره‌های ارز دیجیتال این استاد وجود دارد، افراد می‌توانند اطلاعات مفیدی راجب به نحوه وریفای بایننس و هاوینگ بیت کوین به‌دست آورند.

از طرفی این افراد با صرافی‌های ایرانی به‌طور کامل آشنا می‌شوند و می‌‌توانند کد دعوت نوبیتکس را نیز برای دیگر دوستان خود ارسال کنند که می‌خواهند با استفاده از صرافی‌های ایرانی به مبادلات ارزهای دیجیتال خود بپردازند. در بالا به هاوینگ بیت کوین اشاره کردیم و در ادامه آن را بیشتر توضیح خواهیم داد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

هاوینگ به چه معنا است؟

هاوینگ بیت کوین یکی از اتفاقاتی است که در دنیای ارزهای دیجیتال و بیت کوین رخ می‌دهد. این اتفاق که در واقع قابل پیش‌بینی نیز است، هر چهار سال یک بار به‌وقوع می‌پیوندد.

هاوینگ در اصطلاح به معنای نصف شدن است و هاوینگ بیت کوین نیز به معنای نصف شدن بیت کوین‌‌هایی خواهد بود که ماینرها در شبکه بلاک چین این ارز دیجیتال تولید می‌کنند.

هاوینگ زمانی رخ خواهد داد که 210 هزار بلاک در بلاک چین بیت کوین تولید شود. در این زمان پاداش اهدایی به ماینرها که در ازای اضافه کردن یک بلاک به بلاک چین به آن‌ها داده می‌شد، به‌صورت ناگهانی نصف می‌شود.

بسیاری از افرادی که در زمینه ارز دیجیتال اطلاعات کافی ندارند، از این پدیده می‌ترسند. به‌همین علت تصمیم گرفتیم تا درباره هاوینگ بیت کوین در بخش‌های بعد توضیحاتی را ارائه دهیم و از تاثیر آن روی قیمت بیت کوین، اهمیت این پدیده برای ماینرها و آینده کریپتوکارنسی صحبت کنیم.

هاوینگ بیت کوین چیست؟

ماینرها با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته خود همواره در حال اضافه کردن بیت کوین‌های جدید به شبکه هستند. این بیت کوین‌ها به‌صورت بلاک به شبکه وارد خواهند شد.

زمانی که تعداد این بلاک‌ها به 210 هزار برسد، پاداش ماینرها به‌صورت ناگهانی نصف می‌شود. این عدد در سال 2009 برابر با 50 بود و بعد از اولین هاوینگ در سال 2012 به 25 رسید. در دومین هاوینگ در سال 2016 این عدد به 12.5 و در سومین هاوینگ در سال 2020 پاداش بلاک نصف شد و روی عدد 6.25 قرار گرفت.

با توجه به این روال که هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد، محققان پیش‌‌بینی کرده‌اند که این مقدار پاداش که در اثر استخراج بیت کوین به ماینرها داده می‌شود، در سال 2140 بعد از 21 میلیون کوین به پایان می‌رسد.

هاوینگ چگونه می‌تواند روی قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد؟

بسیاری از دارندگان بیت کوین تصور می‌کنند با رخ دادن هاوینگ، قیمت بیت کوین افزایش پیدا خواهد کرد. با این حال این تصور اشتباه است و هیچ کس نمی‌داند در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

از زمان روی کار آمدن بیت کوین تا به امروز 3 هاوینگ را تجربه کرده‌ایم و این سه مورد می‌توانند مثال خوبی برای افراد باشند.

در هاوینگ اول مشخص شد که بازارها چگونه به این نحوه تامین بیت کوین واکنش نشان می‌دهند. تا قبل از این هاوینگ طرفدارن بیت کوین نمی‌دانستند این کاهش ناگهانی پاداش بلاک چه تاثیری روی شبکه می‌گذارد. بنابراین قیمت بیت کوین مدتی بعد از اولین هاوینگ کمی افزایش پیدا کرد.

در هاوینگ بعدی در سال 2016 قیمت بیت کوین افت داشت و به 610 دلار رسید. با این حال این افت قیمت خیلی سریع رفع شد و بیت کوین به قیمت سابق خود بازگشت.

با توجه به شواهدی که از این هاوینگ‌ها به‌دست آمد، مشخص شد که کم شدن میزان استخراج بیت کوین به‌صورت ناگهانی، تاثیر طولانی مدتی روی افزایش یا کاهش قیمت این ارز ندارد.

به هر حال در سال بعد از هاوینگ، قیمت بیت کوین به‌طور آهسته افزایش پیدا کرد و محققان بر همین اساس حدس می‌زنند که هاوینگ‌ها تاثیر زیادی بر قیمت بیت کوین نمی‌گذارند.

برای خرید بیت کوین می‌توانید با دریافت کد دعوت نوبیتکس در این صرافی عضو شوید و به‌راحتی این کار را انجام دهید.

?

دادن پاداش به ماینرها چه لزومی دارد؟

بیت کوین با کمک همین پاداش‌ها می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و اگر پاداشی وجود نداشته باشد، این شبکه به‌صورت علنی وجود نخواهد داشت.

در واقع عملکرد این ارز دیجیتالی به دو بخش مهم وابسته است. بخش اول کلید خصوصی خواهد بود که مالک در اختیار دارد و با استفاده از آن می‌تواند ارزهای خود را خرج کند.

بخش دوم نیز پاداش بلاک است. زمانی که این پاداش‌ها نباشند، ماینرها می‌توانند سکه‌های خود را دوبار خرج کنند و از این طریق به درآمد بالا برسند یا از انجام تراکنش‌ها جلوگیری کنند. در این شرایط شبکه بیت کوین دچار هرج‌ومرج می‌شود.

با وجود این، این افراد هیچ انگیزه‌ای برای دو بار خرج کردن ارزهای خود ندارند، زیرا می‌دانند با انجام چنین کاری پاداش‌های بلاکشان را از دست می‌دهند. به‌عبارتی اگر ماینری از قوانین پیروی نکند، منبع درآمدش از بین می‌رود.

ماینرها هر چه بتوانند از طریق پاداش‌ها به پول بیشتری برسند، قدرت بیشتری صرف استخراج این ارز دیجیتال می‌شود. در نتیجه شبکه بیت کوین از محافظت بیشتری برخوردار خواهد شد.

اگر پاداش بلاک کم شود یا از بین رود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

ماینرها برای این که بتوانند به استخراج بپردازند باید پاداش بگیرند. در واقع این افراد به یک انگیزه نیاز دارند و زمانی که انگیزه وجود نداشته باشد و پاداش کم شود با مشکل بزرگی روبرو خواهیم شد.

در نهایت پاداش بلاک به صفر می‌رسد. در این زمان ماینرها می‌توانند با استفاده از کارمزدهایی به کسب درآمد برسند که هر کاربر برای تراکنش‌های خود می‌پردازد.

این روش بعد از به صفر رسیدن پاداش بلاک به یک منبع پاداش بهتر تبدیل شود. طبق سخن ناکاماتو، زمانی که پاداش‌ها کم شوند، کارمزد تراکنش‌ها به‌عنوان منبع درآمد ماینرها به‌شمار می‌روند.

با این حال محققان با در نظر داشتن این گفته، معتقد هستند که کارمزد تراکنش‌ها به‌میزان کافی نیست و این مقدار باید با گذشت زمان افزایش پیدا کند تا امنیت شبکه بیت کوین نیز تامین شود.

البته این محققان مطمئن نیستند که آیا کاهش پاداش بلاک و در نظر گرفتن کارمزدها به‌عنوان پاداش برای ماینرها همچنان وسوسه کننده است یا نه.

بنابراین این افراد درباره آینده بیت کوین نگرانی‌های زیادی دارند و نمی‌دانند چه اتفاقی ممکن است برای این ارز دیجیتال رخ دهد.

?

از آن جایی که اتفاقات زیادی در بازارهای ارز دیجیتال رخ می‌دهند، لازم است برای تسلط بر آن‌ها از دوره‌های آموزشی ارز دیجیتال استفاده کرد.

پس همین الان توصیه می‌کنیم نگاهی به بیوگرافی امید فدوی بیاندزید تا از دانش او در زمینه ارزهای دیجیتال مطمئن شوید و سپس برای استفاده از دوره‌های او و آشنایی با مفاهیمی مانند هاوینگ بیت کوین استفاده کنید.

همچنین با استفاده از خدمات سایت این کارشناس می‌توانید برای وریفای بایننس اقدام کنید و تریدهای خود را بدون دردسر انجام دهید.

?