سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور بهترین دوره ارز دیجیتال را پیدا کنیم؟

چطور بهترین دوره ارز دیجیتال را پیدا کنیم؟ بسیاری از افرادی که می‌خواهند با ارزهای دیجیتال آشنا شوند، معمولا در سایت های آموزش ارز دیجیتال دنبال دوره‌های آموزشی می‌گردند تا با استفاده از آن‌ها بتوانند اطلاعات خود را در زمینه این ارزها افزاریش دهند.

افراد با خرید و فروش به‌موقع ارزهای دیجیتال می‌توانند سودهای بسیار زیادی به دست آورند. با این حال کاربرانی که با روش کار ارزهای دیجیتال آشنایی ندارند و اطلاعات آن‌ها نیز در این زمینه کامل نیست، به سودی نخواهند رسید و ضرر می‌کنند.

به این دلیل که امروزه بازار ارزهای دیجیتال بسیار رونق گرفته است و روزانه تعداد زیادی بر خریداران این ارزها افزوده می‌شود، بنابراین لازم است تا افراد اطلاعات خود را در زمینه این پول‌های دیجیتالی بالا ببرند و از ضررهای احتمالی پیشگری کنند.

با یک جستجوی ساده در گوگل، سایت های آموزش ارز دیجیتال زیادی برای شما به نمایش درمی‌آیند. در این سایت‌ها دوره‌های بسیار زیادی درباره ارز دیجیتال گذاشته می‌شود که سایت امید فدوی نیز یکی از آن‌ها است.

بسیاری از افراد تمایل دارند تا بدانند در بهترین دوره ارز دیجیتال چه مباحثی توضیح داده می‌شوند، بنابراین ما در این مطلب تعدادی از این مبحث‌ها را به‌طور خلاصه برای شما بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چه مباحثی در بهترین دوره ارز دیجیتال آموزش داده می‌شوند؟

 

از جمله مباحثی که در این دوره باید آموزش داده شوند، می‌توان به مواردی از جمله ماینینگ و استخراج ارز، خرید و فروش ارز از صرافی‌های داخلی و خارجی، آشنایی با صرافی‌های ایرانی و خارجی، انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال و مباحث کاربردی دیگر اشاره کرد. اجازه دهید با چند مورد آن‌ها کمی بیشتر آشنا شویم.

ماینینگ و استخراج ارز

ماینینگ یکی از روش‌های است که برای به دست آوردن بیت کوین و سایر رمز ارزها از آن استفاده می‌کنند. ماینینگ در لغت به معنای استخراج است و در اصطلاح به مراحلی می‌گویند که توسط آن‌ها تراکنش‌های ارزی افراد توسط سیستم اعتبار پیدا می‌کنند و به یک فهرست عمومی به نام بلاک چین اضافه می‌شوند.

در واقع می‌توان گفت ماینینگ، فرآیندی است که کاربران در آن می‌توانند تراکنش‌های تایید شده انجام دهند و این تراکنش‌ها نیز در دفتر عمومی کل بلاک چین به ثبت می‌رسند.

افراد با در دست داشتن یک کامپیوتر متصل به اینترنت می‌توانند با ماینینگ، ارز استخراج کنند و به ماینر تبدیل شوند. علاوه بر این اشخاصی که در صرافی‌ها نیز مشغول به کار هستند، می‌توانند با انجام کارهای ماینینگ، کریپتوکارنسی پاداش بگیرند.

ماینر نیز به شخصی گفته می‌شود که مراحل ماینینگ و استخراج ارز را انجام می‌دهند. هدف از انجام این کار توسط ماینرها به ثبت رساندن تراکنش‌ها برای به‌وجود آوردن یک بلاک است.

ماینر می‌تواند نود سبک یا نود کامل باشد. علاوه بر این ماینر باید با استفاده از سی‌پی‌یو، دستگاه ASIC و کارت گرافیک به مساله رمزنگاری شده پاسخ دهد و اعتبار آن را نیز تایید کند.

زمانی که یکی از این ماینرها توانست این وظیفه را انجام دهد، نتایج کار خود را ارئه می‌کند و بعد از آن می‌تواند از جانب نودهای کامل تاییدیه بگیرد. اگر افرادی که در این شبکه فعال هستند، راهکار این شخص را تایید کنند، این ماینر می‌تواند یک بلاک به بلاک اصلی بیافزاید و جایزه نیز بگیرد.

خرید و فروش ارز از صرافی

افراد برای انجام معاملات ارزی خود می‌توانند از دو طریق اقدام کنند. در یکی از این روش‌ها فرد باید یک صرافی قابل اطمینان و معتبر پیدا کند و مراحل ثبت نام در آن را انجام دهد. بعد از ثبت نام در صرافی و ایجاد یک حساب کاربری جدید، شخص خواهد توانست ارزهای خود را بفروشد یا ارز جدیدی بخرد.

چطور بهترین دوره ارز دیجیتال را پیدا کنیم؟

صرافی‌های بسیار زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که دارندگان ارز با کمک آن‌ها اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند. از طرفی خرید و فروش ارز در صرافی علاوه بر راحت بودن، امنیت بالایی نیز دارد.

برای این که یک شخص بتواند معاملات ارزی خود را توسط یک صرافی انجام دهد، باید مراحل زیر را بگذراند.

  • داشتن یک کیف پول: تمام دارندگان ارز دیجیتال، برای هر فعالیتی در این بازار به یک کیف پول نیاز دارند تا به واسطه آن از رمز ارزهای خود نگهداری کنند. به این دلیل که ماهیت این ارزها دیجیتالی است، بنابراین برای نگهداری از آن‌ها نیز به کیف پول‌های دیجیتالی نیاز پیدا خواهید کرد.
  • انتخاب یک صرافی قابل اطمینان: برای تضمین امنیت ارزهای خود باید یک صرافی قابل اطمینان و معتبر پیدا کنید.
    برای یافتن یک صرافی معتبر خارجی یا داخلی باید مواردی را مورد بررسی قرار دهید که از جمله این موارد می‌توان به پلتفرم مورد استفاده صرافی، رابطه کاربری، میزان و تعداد ارزهای مورد معامله، حق کمیسیون و کارمزد دریافتی، میزان اعتبار، حجم بازار و غیره اشاره کرد.
  • انجام مراحل احراز هویت برای جلوگیری از کلاه برداری‌ها و سوءاستفاده‌های احتمالی در آینده
  • شارژ حساب کاربری و خرید و فروش ارزها

البته باید دقت داشته باشید که کشور ایران در بسیاری از صرافی‌های خارجی تحریم است و افراد ممکن است با ثبت نام در آن‌ها دارایی‌های خود را از دست بدهند. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب یک صرافی، ابتدا از خدمات آن برای کشور ایران مطمئن شوید.

آشنایی با صرافی‌های داخلی و خارجی

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم برای انجام معاملات ارزی باید یک صرافی معتبر پیدا کنید. در ادامه تعدادی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران و خارج از آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

نوبیتکس

نوبیتکس یکی از صرافی‌های آنلاین ایرانی است و در زمینه معاملات ارز دیجیتال مشغول به کار است. از جمله قابلیت‌های این صرافی ایرانی می‌توان به امکان سفارش‌دهی در بازارهای رقابتی اشاره کرد.

دیگر مزایای این صرافی عبارت هستند از:

  • ارزهای مختلفی را حمایت می‌کند.
  • افراد می‌توانند با استفاده از این صرافی در هر ساعت از شبانه روز معاملات خود را انجام دهند.
  • این صرافی کیف پول اختصاصی دارد و از کلید خصوصی خود به‌صورت آفلاین نگهداری می‌کند تا امکان هک شدن این کلید کاهش یابد.

والکس

والکس یکی از بازارهای معملاتی ارز دیجیتال در ایران است که افراد با استفاده از آن می‌توانند ارزهای خود از جمله بیت کوین و سایر ارزها را معامله کنند. این پلتفرم امنیت بالای نیز دارد.

در این بازار کاربران قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه می‌دهند و می‌توانند به‌صورت مستقیم ارزهای خود را معامله کنند.

از جمله ویژگی‌های این صرافی می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • در صرافی والکس، دارایی افراد در کیف پول سخت‌افزاری نگه داشته می‌شود.
  • در این پلتفرم ارزهای شاخصی مانند تتر، اتریوم و بیت کوین نیز پوشش داده می‌شوند.
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • انجام معامله در هر ساعت از شبانه روز

صرافی کوین بیس

کوین بیس یکی از صرافی‌های معتبر خارجی است که افراد در آن می‌توانند علاوه بر خرید و فروش ارزهای خود با کاربران دیگر، از خود صرافی نیز ارز بخرند.

استفاده از این صرافی مزایای زیر را خواهد داشت.

  • پشتیبانی از سکه‌ها و ارزهای محبوب و پایدار DAI و USDC
  • امنیت بالا
  • شهرت فراوان
  • کارمزد کم برای انجام معاملات
  • امکان پرداخت با سیستم بانکی و کارت اعتباری

صرافی بایننس

این صرافی مشهورترین و معتبرترین صرافی در سراسر دنیا است که بدون شک حداقل یک بار نام آن را شنیده‌اید. بایننس فعالیت خود را به‌صورت واسطه بین خریدار و فروشنده انجام می‌دهد.

البته باید بدانید که ایران توسط بایننس تحریم شده است. بنابراین افراد برای استفاده از این صرافی باید از VPS استفاده کنند. VPS یک IP ثابت به شما می‌دهد. در نتیجه با هر بار متصل شده به صرافی ای پی شما تغییر نخواهد کرد.

موارد زیر از مزایای صرافی بایننس هستند.

  • ارائه ارز دیجیتال مختص به خود به نام بایننس کوین
  • داشتن صندوق دارایی امن
  • امکان خرید و فروش بیت کوین بدون انجام عملیات احراز هویت

انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال

افراد برای نگهداری از کلید خصوصی خود به کیف پول دیجیتال نیاز دارند. کیف پول‌های دیجیتالی زیادی در بازار وجود دارند و هر شخص با توجه به نیاز خود می‌تواند یکی از این والت‌ها را انتخاب کند.

  • والت دسکتاپ: این کیف پول باید روی یک لپ تاپ یا سیستم مخصوص نصب شود و فقط از آن سیستم در دسترس است. این کیف پول امنیت نسبتا خوبی دارد.
  • والت موبایل: این کیف پول عملکردی شبیه به والت دسکتاپ دارد و روی موبایل نصب می‌شود.
  • والت تحت وب یا آنلاین: این کیف پول برای ارسال سکه‌ها به دیگر افراد بسیار راحت و مناسب است. از طرفی به دلیل آنلاین بودن امنیت بسیار کمی دارد.
  • والت کاغذی: فرد با نوشتن کلیدهای خصوصی و عمومی خود روی کاغذ یا گرفتن پرینت از آن‌ها می‌تواند امنیت ارزهای خود را تامین کند.
  • والت سخت‌افزاری: این کیف پول دستگاهی فیزیکی شبیه به یک پورت USB است و امنیت بسیار بالایی دارد.

چطور بهترین دوره ارز دیجیتال را پیدا کنیم؟

افرادی که به‌تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند و می‌خواهند از این طریق به درآمد برسند، می‌توانند با بررسی سایت های آموزش ارز دیجیتال و خرید بهترین دوره ارز دیجیتال، خیلی سریع مهارت‌های خود را در این زمینه افزایش دهند.

امید فدوی یکی از بهترین مدرس‌های ارز دیجیتال است و در دوره‌های خود به‌طور کامل درباره مباحث گفته شده در بالا و دیگر موارد صحبت می‌کند. بنابراین اگر شما علاقه‌مند به استفاده از این دوره هستید، می‌توانید از سایت این مدرس سرشناس ارزهای دیجیتال بهره ببرید.